تریلر چادری

تریلر چادری برای جابجایی انواع كالاهای بسته ‌بندی شده در پالتهای چوبی/ فلزی،‌ كارتن، جعبه و یا حتی كیسه های بزرگ استفاده می‌شود. حمل فرآورده‌ های حجیم فاقد بسته بندی نیز توسط این كاربری امكانپذیر است. مهار بار در تریلر چادری به كمك تسمه و یا زنجیرهایی صورت می‌گیرد. بارگیری تریلر چادری میتواند از طرفین و به صورت همزمان انجام شود. چنانچه سقف تریلر كشویی باشد، گزینه بارگیری از بالا برای بارهای با طول زیاد نیز ممكن است.

مهمترین ویژگی و مزیت تریلر چادری قراردادن بار داخل فضای چادر است. محموله داخل چادر از آسیبهای اطراف به دور است و به علاوه پس از پلمپ شدن چادر، دسترسی به بار دیگر از بیرون امكان‌پذیر نیست. به همین دلیل یكی از بهترین گزینه ها در حمل بار های صادراتی وارداتی و ترانزیتی استفاده از تریلر چادری است. تریلر چادری به دو شكل سقف و بغل ثابت و نیز سقف و بغل كشویی وجود دارد. سهولت و سرعت تخلیه و بارگیری در حالت كشویی به مراتب از ثابت بیشتر است.

ابعاد تریلر چادری با توجه به دو محور یا سه محور بودن آن و نیز کارخانه سازنده متفاوت می­ باشد اما ابعاد حدودی به شرح زیر است:
طول (ميليمتر): از حدود۱۲،۲۲۰ تا ۱۳،۷۴۰ (طول بار خور از حدود ۱۱،۸۰۰ تا۱۳،۶۷۰)
عرض (ميليمتر): حدود ۲،۵۵۰  (عرض بار خور ۲،۴۸۰ )
ارتفاع (ميليمتر): حدود ۴،۰۵۰ (ارتفاع بارخور ۲،۷۰۰ )
ظرفیت: حدود (۹۳ متر مكعب)

تریلر یخچالی:

تریلر یخچالی برای حمل كلیه کالاهای که  حمل و نقل آنها مستلزم رعایت شرایط دمایی خاص باشد استفاده می‌شود. با توجه به اینكه دما در این مدل تریلر می‌تواند از دمای محیط (۲۵ درجه سانتیگراد) تا منهای ۴۰ درجه سانتیگراد تغییرات داشته باشد، لذا انواع محصولات مختلف از قبیل مواد غذایی، سبزیجات، میوه، دارو، مواد اولیه شیمیایی و دارویی، محصولات پروتئینی (گوشت، مرغ، ماهی) و سایر محصولات فریز شده (بستنی و ...) با این تریلر قابل حمل هستند.

ابعاد تریلر یخچالی با توجه به دو محور یا سه محور بودن آن، و نیز کارخانه سازنده متفاوت می­باشد اما ابعاد حدودی به شرح زیر می باشد::
طول (ميليمتر): از حدود۱۲،۲۲۰ تا ۱۳،۶۰۰ (طول بار خور از حدود ۱۱،۸۰۰ تا۱۳،۴۰۰)
عرض (ميليمتر): حدود ۲،۵۵۰  (عرض بار خور ۲،۴۵۰ )
ارتفاع (ميليمتر): حدود ۴،۰۵۰ (ارتفاع بارخور ۲،۵۰۰ )
ظرفیت: حدود (۸۶ متر مكعب)

تریلرهای کفی:

كفی‌ ها ساده ترین و رایج ترین نوع تریلر هستند كه علیرغم تنوع كم، طیف وسیعی از كالاها را جابجا میكنند. مهمترین ویژگی كاربری كفی، فقدان دیواره در اطراف آن است كه دسترسی به تمامی سطح مورد نیاز جهت بارگیری را امكان‌پذیر می سازد. غالباً حمل اجسام سنگین كه از حجم بالایی برخوردارند (مثلاً كیسه های جامبو) و یا ارتفاع غیر استاندارد دارند، توسط كفی صورت میگیرد اگر چه حمل كانتینر به عنوان یك كالای حجیم و سنگین توسط این كاربری بسیار فراگیر است. اقلام فولادی از قبیل میلگرد، تیر آهن، مقاطع فولادی ساختمانی در شاخه های ۱۲ متری به وسیله كفی انجام می شوند. تریلر كفی عمدتا در دو سایز ۱۲٫۶ و ۱۳٫۷ متری موجود می باشد و کف این تریلر‌ها نیز از چوب و یا ورق‌های فلزی مسلح و مستحکم باشد.

(باید توجه داشت در حوزه حمل و نقل بین­المللی گمرکات تنها در مواردی که امکان بارگیری محموله در تریلر چادری میسر نباشد اجازه استفاده از تریلر کفی را برای حمل محمولات می­دهند)

تریلر تیغه:   

استانداردترین روش جهت حمل كانتینرهای ۲۰ تا ۴۰ فوت استفاده از تیغه كانتینربر است. هر كانتینر به كمك ۴ عدد قفل مخصوص فولادی تعبیه شده در محلهای خاص، به شاسی وصل می‌شود.

تیغه ها در دو نوع موجود می باشند كه یك نوع برای حمل كانتینر و نوع دیگر برای حمل انواع مخازن (مخازن از جنسهای مختلف جهت حمل شیر، آب، آمونیاك، اسید، ‌الكل و سایر فرآورده های شیمیایی) استفاده می شود. در هر دو نوع تیغه، میتوان با توجه به نیاز فصلی انواع مختلفی از مخازن و یا ادوات دیگر را بر روی كاربری قرار داد.

تریلر خودروبر:

تریلرهای خودروبر جهت حمل انواع خودروهای سواری و سنگین (كشنده) از مرزهای زمینی یا بنادر و نیز كارخانه‌های سازنده داخلی و خارجی به مقصد مشتریان یا نمایندگی های فروش استفاده میشود. تعداد خودروهای قابل حمل توسط این تریلر به ابعاد آنها بستگی دارد و برای افزایش این تعداد، طرح‌های پیچیده‌ای در ساختار و سطوح متحرک و جک‌های آنها به كار میرود تا به كمك آنها بتوان خودروها را لابه‌لای یکدیگر قرار ‌داد.

تریلر مخزن‌دار (تانکر)

تانكرها صرفاً برای حمل مایعات به كار می‌روند. با توجه به نوع مایعی كه حمل می شود، جنس بدنه تانكر میتواند متفاوت باشد. برای حمل انواع سوختهای چهارگانه (بنزین، گازوئیل، مازوت، نفت سفید) از تانکرهای فولادی یا اصطلاحا چهار مواد استفاده می شود و در حمل مایعات بهداشتی عمدتاً تانکرهای استیل به كار می روند.

تانکر مخصوصی برای حمل گاز مایع ، LPG نامیده می شود و با اعمال پوشش بر روی بدنه داخلی تانكر ها مواد اسیدی یا قلیایی با توجه به خاصیت خورندگی که دارند حمل این مایعات انجام می شود. تانکر دوجداره یا فلاکس نیز مخصوص حمل قیر مذاب، استراک و انواع مشتقات نفتی می باشد که در دمای محیط به حالت جامد یا ژله ای در می آیند.

تریلر کمرشکن و پایپ:

اين نوع تریلر از خانواده كفي ميباشد با اين تفاوت عمده كه هم ابعاد آن (طول و عرض) و هم ظرفيت حمل آن از كفي به مراتب بيشتر است. اين كاربري بسته به طرح آن و ترکیب با کشنده سه محور ميتواند ۵ تا ۱۱ محور باشد و براي حمل محموله‌هايي از قبيل خودرو‌های سنگین راهسازی و نيز ساير ادوات و تجهيزات صنعتي سنگين با ابعاد نامتعارف استفاده ميشود.

با توجه با اينكه بارهاي نا متعارف علاوه بر سنگيني، ارتفاع زيادي هم دارند بنابراين در درجه اول تردد آنها در سطوح شهري و جاده اي با مشكل محدوديت ارتفاع پلها و ساير عناصر ترافيكي مواجه است و جابجایی محمولات با كمرشكن مستلزم رعايت قوانين محموله‌هاي ترافيكي است يعني رانندگان اين كاربري‌ها علاوه بر اسكورت شدن توسط خودروهاي سواري، ملزم به رعايت مقررات خاصي از جمله سرعت كمتر و ساعات تردد، به كارگيري علائم مشخصه جهت جلوگيري از حوادث رانندگي هستند.

. گروه حمل و نقل سریع بار بیش از چهار دهه است که در زمینه حمل و نقل انواع کالاهای ترافیکی از قبیل ماشین آلات سنگین راه‌سازی و ساختمانی و نیز قطعات نیروگاهی به کلیه بنادر و گمرکات در سراسر کشور فعالیت داشته است. این شرکت، از جمله شرکت های با سابقه و متخصص در زمینه حمل و نقل محموله های ترافیکی است که طی چهار دهه گذشته نقش به سزایی در توزیع و جابجایی اینگونه محمولات در کشور داشته و به عنوان یکی از شرکت های توانمند حمل و نقل و لجستیک در سطوح داخلی و بین المللی در حال ارائه خدمات می‌باشد.

(در صورت علاقه و برای آگهی بیشتر می توانید دستور العمل حمل کالاهای ترافیکی به شرح پیوست را مطالعه فرمایید)

 

بوژی:  

بوژی در واقع کمر شکنی است با تعداد محور های متیغیر و زیاد تر از حالت نرمال،  به طوری که هرچه بار سنگین تر باشد، برای توزیع نیروی وزنی بهتر، از تعداد محور ها بیشتر و بالعکس برای بارهای سبک تر می توان از تعداد محور های کمتری استفاده کرد (هر محور دارای هشت چرخ می باشد). باید توجه داشت در مواردی ممکن است بار وزن زیادی نداشته باشد و بتوان آن را حتی با یک تریلی معمولی هم حمل کرد، ولی مسئله حجم بار هم مهم می باشد، باتوجه به سبک بودن بار، به دلیل حجم زیاد میبایست از بوژی استفاده کرد، مانند حمل پره ی توربین های بادی.

بوژی ها تنها حرکت نمی کنند، بلکه یک تیم متخصص از افراد فنی تا مسئولین و نمایندگان پروژه و ارگان ها حضور دارند و حد اقل توسط دو خودرو در جلو و عقب بوژی، اسکورت می شوند.  حمل و نقل یک محموله فوق سنگین یا فوق حجیم توسط بوژی، کاری سخت و زمان بر می باشد و نیازمند یک تیم منسجم هدایت کننده است برای مواردی مانند: بر داشتن موانع از سر راه، هماهنگی های لازم با پلیس راهور ناجا برای زمانبدی حرکت در جاده ها  به­گونه ای که مصادف با اوج ترافیک و شلوغی نباشد و موجب مختل شدن عبورو مرور نشود، هماهنگی با ادارات برق برای جمع آوری کابل های برق در مسیر درصورتی که ارتفاع بیش از حد باشد، هماهنگی با سازمان راهداری برای جاده سازی درمواقع ضروری و یا عبور از کنار گذرهها و سایر سازمان ها و ارگان ها .......که همه اینها ایجاد یک چالش سخت برای جابجای بارهای فوق سنگین می باشد.

گروه حمل و نقل سریع بار این افتخار را دارد که یکی از تخصصی ترین تیمها را برای انجام پروژه های این چنینی در اختیار دارد.